WYDZIAŁ NAUK ŚCISŁYCH I PRZYRODNICZYCH

Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

Uwaga studenci studiów I i II stopnia kierunków:
administracja, logistyka, zarządzanie, bezpieczeństwo narodowe, kryminologia, kryminologia stosowana, pedagogika, matematyka, informatyka,
zoopsychologia z animaloterapią, pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne.

Trwa rekrutacja do projektu: „Doświadcz tego sam”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, nr POWR.03.05.00-00-PU14/19-00

Szanowni Państwo,
współczesne społeczeństwa stają się w pełni inkluzyjne poprzez włączanie osób o szczególnych potrzebach do pełnego uczestniczenia w życiu zawodowym, politycznym, ekonomicznym i kulturowym. Chcemy żebyście, jako przyszli pracownicy i pracodawcy, posiadali pełne kompetencje w zakresie projektowania uniwersalnego, które od 2023 roku będzie obligatoryjne w każdym przedsiębiorstwie.
W ramach projektu nabędziecie Państwo nowe umiejętności i podniesiecie swoje kompetencje, potrzebne w przyszłej pracy zawodowej w zakresie projektowania uniwersalnego, potwierdzone certyfikatem.

Zajęcia będą realizowane w formie:

  • wykładów i warsztatów,
  • praktycznych warsztatów związanych z realizowaną przez Państwo ścieżką kształcenia, w specjalistycznym laboratorium z symulatorami,
  • zajęcia praktyczne z możliwością zaprojektowania i sfinansowania działań na rzecz osób o szczególnych potrzebach,
  • zajęcia praktyczne z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanej przez specjalistów gry komputerowej.

Obszary tematyczne zajęć warsztatowych i praktycznych:

  • Szanse i bariery integracji społecznej osób ze szczególnymi potrzebami
  • Etykieta biznesu w kontekście dostępności
  • Tworzenie warunków w administracji publicznej dla realizacji zasady dostępności
  • Komunikacja alternatywna w administracji
  • Projektowanie uniwersalne w administracji
  • Laboratoria w Sali z symulatorami
  • Konsultacje z osobami o szczególnych potrzebach np. osobą z niepełnosprawnością przy planowaniu i realizacji zadania praktycznego